wtorek, 16 lipca 2013

hu-ham

Filipek uwielbia okazywać uczucia. Przytula się, daje buziaki, przychodzi zrobić cacy. Jest małym milusińskim - jak siedzę na kanapie, przyjdzie się poprzymilać. Czasem też bywa zazdrosny - gdy przytulam się z Miśkiem, automatycznie chce na ręce i nas rozdziela. Od niedawna używa też nagminnie słowa "hu-ham" czyli po prostu "kocham" (nie wymawia zgłoski "k").

I z tym "hu-haniem" jest chyba największy problem. Zawsze wydawało mi się, że jak malutkiego coś boli (np zbyt mocno wkładam bucika) to należy powiedzieć "przepraszam". Co zawsze robię. Ale dodawałam też "kocham cię" bo to również wydawało mi się ważne. I chyba mój Filipek uznał, że "hu-ham" należy mówić, kiedy kogoś coś zabolało. Czyli drapnął, ugryzł, uderzył rączką. Ja wołam "auaua! to boli!" Na co Fifi "cacy! (głaszcze) hu-ham!". I tu  jest ten problem. Bo po chwili znowu bije i znowu cacy hu-ham. Staram się mu przekazać, że nie musi nic mówić, wystarczy, że mnie przestanie bić. Ale wiecie, to grochem o ścianę. Filip ma zaledwie 21 miesięcy i jak tu coś takiego wdrożyć?

Dopiero teraz widzę, jak dzieci w 100% kopiują dorosłych. Powtarzają i dostosowują do swoich potrzeb. Jego coś boli - mama mówi kocham. Mamę boli? To on powie! Przecież to logiczne! Staram się więc mówić mu kocham tak często jak to możliwe w innych sytuacjach. I na razie oczywiście nie ma rezultatów, ale może niedługo...


A tak nawiasem mówiąc, dostałam wyniki egzaminu: 3,5. Nie jest to może coś cudownego, ale nie jest też źle. Co najważniejsze, średnia 4,75 upoważnia mnie do stypendium!!!! Całe 200zł miesięcznie! Będę przeszczęśliwa mogąc odpuścić sobie trochę pracy żeby móc opłacić część czesnych. Ale oczywiście wszystko wyjaśni się w październiku. Aktualnie... mam wakacje! :)


3 komentarze:

  1. Trzyma kciuki za Filipka i jego hu-hamie :).

    OdpowiedzUsuń
  2. zrozumie, ma jeszcze czas ;) jest taki mały, ale bardzo pojętny - niedługo wyjaśnisz mi całą filozofię hu-hania :D

    OdpowiedzUsuń
  3. :) przejdzie mu to z czasem :D gratulacje z okazji Wakacji :D:D:D:D

    OdpowiedzUsuń