wtorek, 25 czerwca 2013

Gramatyka opisowa i dupa.

Kto studiował filologię ten wie, że gramatyka opisowa to zmora każdego studenta. Ja mam powoli DOSYĆ przymiotników, rzeczowników, zaimków... I co, gdzie, dlaczego, jak, po co... Wiem, że muszę to wiedzieć. Wiem, że ma mi to pomóc. Trochę nawet tak jest. Ale ucząc się o przymiotniku nie rozumiem NIC.

Egzamin w niedzielę. Została mi jeszcze jakaś połowa zagadnień, czyli nie jest tak źle. Daję radę.

Filip nauczył się wczoraj słowa... dupa. Tak DUPA. Oczywiście usłyszał to ode mnie. Teraz chodzi po mieszkaniu i woła "dupa dupa dupa dupa...". No szlag. Teraz w domu jest kategoryczny zakaz wymawiania tego słowa. Może zapomni :) Nie chodzi mi o to, że to takie straszne ale on ma 20 miesięcy. Na takie słowa (i zapewne gorsze) przyjdzie jeszcze duuuużo czasu.

Tymczasem wracam do przymiotników i przysłówków. Misiek jeszcze siedzi w domu, za pół godziny wychodzi do pracy dopiero. Wróci o jakiejś pogańskiej porze. Do tego leje, więc nie wiem czy dam radę wziąć Filipka na spacer i położyć go spać. A czasu jest tak mało... W tym tygodniu jestem ewidentnie mamą na pół etatu. Ale tydzień temu byłam nią aż za bardzo.




1 komentarz:

  1. oooo... gdzie robiłaś te zdjęcia z posta?

    Ja również nie rozumiem takich pierdoł o jakich nam tutaj mówisz. W sensie to jeszcze ogarniam (ale Ty masz pewnie bardziej zaawansowany program), ale ogólnie z gramatyką u mnie było i jest kiepsko. I powiem Tobie, że chociaż mam jako tako piątę, to u mnie to wszystko działa na wyczucie.

    Hehe, przy taich małych dzieciach trzeba bardzo uważać :D. Przypomniała mi się historia jaką opowiedziała mi moja nauczycielka nagielksiego, która ma córeczkę w wieku podobnym Filipa. Jak się ostatnio okazało po powrocie ze złobka wylądowała ona w gabinecie dyrektorki, ponieważ wrzasnęła na całą grupę "kurwa!" kiedy inna głupia dziewczynka wylała na nią mleko :|. Teraz podobno codziennie lata wokół stołu i krzyczy: "kurfa, kurfa, kurfa, kurfa!". Oczywiście tłumaczenie nic nie daję :D.

    Pozdrawiam i zapraszam na swoje blogi! Za chwilę wejdę na fotobloga!
    be-a-huminka.blogspot.com
    swide-swide.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń